
Jake Dennis oraz Isack Hadjar wezmą udział w piątkowym treningu Formuły 1 podczas rundy w Abu Zabi. Obydwaj kierowcy otrzymają szansę jazdy bolidami RB19 należącymi do zespołu Red Bull. Wsiądą do samochodów, które w niedzielę 26 listopada poprowadzą Max Verstappen i Sergio Pérez w czasie Grand Prix Abu Zabi odbywającym się w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Będzie to ostatnia runda w tegorocznym kalendarzu Formuły 1.
Zespół Red Bull już wcześniej zapewnił sobie tytuł w klasyfikacji konstruktorów, a Verstappen ponownie wywalczył tytuł mistrzowski w klasyfikacji kierowców.
Informacja o udziale Dennisa i Hadjara w treningu na torze Yas Marina została podana w niedzielę 22 października. Zespół Red Bull w ten dosyć nietypowy sposób wypełni obligatoryjny zapis w regulaminie sportowym Formuły 1 nakazujący udostęnienie bolidu dwa razy w trakcie pierwszej piątkowej sesji treningowej kierowcom, którzy uczestniczyli w nie więcej niż dwóch wyścigach Grand Prix Formuły 1. Kierowca ten zastępuje dowolnie wskazanego przez zespół etatowego kierowcę w którymś z samochodów. Zwykle zespoły Formuły 1 decydują się powierzyć auto w piątkowe popołudnie któremuś z młodych juniorów. Ale nie jest to sztywna zasada, co potwierdza właśnie ta decyzja Red Bulla.
Pierwotnie ekipa Red Bull planowała powierzyć jeden ze swoich bolidów pochodzącemu z Nowej Zelandii swojemu oficjalnemu kierowcy rezerwowemu. Jest nim Liam Lawson. Jednakże ten w ostatnich tygodniach uczestniczył już w siedmiu rundach zastepując kontuzjowanego Daniela Ricciardo w zespole AlphaTauri. 21-latek utracił tym samym status debiutanta.
Dennis ma 28 lat i dotychczas nigdy nie startował w wyścigu Formuły 1. Jeździł już jednak bolidami Formuły 1. Od roku 2018 jest oficjalnym kierowcą rozwojowym w Red Bullu i regularnie bierze udział w testach na symulatorze. Ponadto w roku 2018 jeździł bolidem RB14 na torach Catalunya i Hungaroring w czasie oficjalnych testów. Przejechał łącznie 206 okrążeń i dystans 923 km.
Największe sukcesy w wyścigach samochodów jednomiejscowych Dennis odnosił jednak w Formule E. Rywalizuje z powodzeniem w tej elektrycznej serii od sezonu 2020/2021 będąc związany cały czas z amerykańskim zespołem Andretti. W swoim debiutanckim sezonie zajął wysokie trzecie miejsce w końcowejk klasyfikacji kierowców, a w zakończonym sezonie 2022/2023 wywalczył tytuł mistrzowski wygrywając dwa ePrix i stając łącznie aż jedenaście razy na podium w szesnastu rundach. W rozpoczynającym się w styczniu 2024 roku sezonie 2023/2024 nadal będzie reprezentował ekipę Andretti. Sukcesy w Formule E gwarantują Anglikowi już superlicencję do rywalizacji w Formule 1.
Hadjar to młody kierowca z dużo mniejszym doświadczeniem niż Dennis. Ma dopiero 19 lat i w 2021 roku był piąty w Formule Regionalnej Europejskiej. Rok temu zajął czwarte miejsce w Formule 3, a obecnie plasuje się na czternastym miejscu w Formule 2. Jego najlepszym osiągnięciem w tym sezonie było trzecie miejsce w sprincie na Red Bull Ring w Austrii. Od 2022 roku reprezentuje zespół Hitech.
Urodzony w 2004 roku w Paryżu kierowca już w ten weekend wystąpi w piątkowym treningu Formuły 1 podczas rundy w Meksyku. Będzie reprezentował wóczas zespół AlphaTauri, siostrzaną ekipę Red Bulla. Zespół z włoskiej Faenzy stworzony na podstawie legendarnej ekipy Minardi potrzebuje już tylko jednej sesji z debiutantem, jako że Nyck de Vries spełniał warunki regulaminowe, kiedy przystępował do pierwszej w tym roku rundy Formuły 1 w Bahrajnie.