Międzynarodowa Federacja Samochodowa wystosowała dziś komunikat na temat nowego dostawcy ogumienia dla mistrzostw Formuły 1, Formuły 2 i Formuły 3. Pirelli pozostanie jedynym dostawcą opon dla wszystkich tych trzech serii wyścigowych w latach 2025-2027.
W przypadku mistrzostw Formuły 1 w nowym kontrakcie zawarta jest również klauzula opcjonalnej prolongaty umowy także na rok 2028 .
Włoski producent rywalizował o nowy kontrakt z firmą Bridgestone z Japonii, która poprzednio ostarczała ogumienie zespołom Formuły 1 w latach 1997-2010. Początkowo Bridgestone konkurowało z amerykańską firmą Goodyear, a okres ten przeszedł do historii Formuły 1 jako czas wojen oponiarskich.
Dla Formuły 2 firma Pirelli dostarcza ogumienie od czasu reaktywacji mistrzostw, czyli od sezonu 2017. Pirelli było też dostawcą opon dla poprzedniczki Formuły 2, czyli GP2 Series, która powstała w 2005 roku. Do końca sezonu 2010 ogumienie dla bolidów GP2 Series dostarczała firma Bridgestone, a od 2011 roku kontrakt przejęła firma Pirelli.
Pirelli było też dostawcą opon dla GP3 Series od początku istnienia tej serii aż do jej końca, czyli w latach 2010-2018. Włoski producent wygrał też kontrakt na dostawę ogumienia dla powstałej z GP3 Series nowej Formuły 3 w roku 2019.
W kontekście Formuły 2 i Formuły 3 nowa umowa na dostawę opon z Pirelli obowiązuje do końca roku 2027. Od przyszłego roku w Formule 2 będzie dostępna nowa generacja bolidów Dallara F2 2024, zaś Formuła 3 ma wprowadzić nowy samochód w roku 2025. W czerwcu FIA zaprosiła producentów samochodowych do aplikowania na dostawę nowych silników dla bolidów Formuły 3 od sezonu 2025.