#F2PL #F2PL #F2PL #F2PL
#F2PL #F2PL #F2PL #F2PL
#F2PL #F2PL #F2PL #F2PL
#F2PL #F2PL #F2PL #F2PL
  AKTUALNOŚCI  

Jack Doohan i Victor Martins testowali z Alpine

★ Mariusz Karolak ★ 2023-09-29 02:00:00 CEST ★

Formuła 1

W minionym tygodniu Jack Doohan oraz Victor Martins mieli okazję do jazdy bolidem Formuły 1. Francuski zespół Alpine zorganizował prywatne testy dla duetu swoich juniorów. Obydwaj kierowcy zasiedli do bolidu A521 z sezonu 2021, którym w przeszłości jeździli Fernando Alonso i Esteban Ocon. Informację taką w wywiadzie dla serwisu internetowego SpeedCafe ujawnił Bruno Famin - wiceprezes Alpine.

Famin w sierpniu tego roku został powołany na stanowisko wiceprezesa Alpine odpowiedzialnego za cały dział sportowy francuskiej marki samochodowej. Został również mianowany członkiem zarządu Alpine i podlega bezpośrednio Laurentowi Rossiemu - dyrektorowi generalnemu Alpine.

 

Famin jest też szefem Alpine Academy, czyli programu rozwojowego, którego celem jest odkrywanie i szkolenie młodych kierowców, którzy w przeszłości mogliby reprezentować markę Alpine w różnych kategoriach sportów samochodowych, w tym także w wyścigach Formuły 1. Famin ponadto pełni rolę dyrektora generalnego fabryki Alpine Racing w Viry-Châtillon we Francji, która zajmuje się produkcją jednostek napędowych.

 

Doohan i Martins w tym roku startują w Formule 2. Australijczyk debiutował w tych mistrzostwach w 2021 roku i już drugi sezon ściga się w zespole Virtuosi Racing. Jest też oficjalnym kierowcą rezerwowym i testowym zespołu Alpine rywalizującego w Formule 1. Martins jest debiutantem w Formule 2 i reprezentuje ekipę ART Grand Prix. Przed finałową rundą na torze Yas Marina kierowcy ci zajmują odpowiednio czwarte i piąte miejsce w klasyfikacji indywidualnej.

 

Martins, który w ubiegłym roku został mistrzem Formuły 3, po raz pierwszy poprowadził samochód Formuły 1 w dniu 8 maja tego roku. Testy odbyły się na torze Monza z udziałem bolidu A521. Konstrukcja A521 jest pierwszym samochodem marki Alpine startującym w mistrzostwach świata Formuły 1.

 

Doohan miał już kilka okazji do jazdy bolidem Formuły 1 należącego do zespołu Alpine. Po raz pierwszy miało to miejsce w maju 2022 roku, kiedy na torze Losail w Katarze wsiadł do kokpitu A521. 20-latek, którego ojciem jest utytułowany Mick Doohan - przed laty gwiazda wyścigów motocyklowych, podkreślił w wywiadzie udzielonego rodzimym mediom, że jego celem na przyszłość nadal pozostaje Formuła 1, ale z zaciekawieniem przygląda się także wyścigom wytrzymałościowym i mógłby w przyszłości wziąć udział z Alpine w rywalizacji w Długodystansowych Mistrzostwach Świata. Podkreślił, że ma nadzieję, iż w przyszłym roku przynajmniej będzie mógł dalej pełnić rolę kierowcy rezerwowego i testowego w Alpine w Formule 1. Wyraził też nadzieję, że mógłby podjąć się startów w Długodystansowych Mistrzostwach Świata z Alpine, jeśliby to przyczyniło się do jego rozwoju jako kierowcy wyścigowego i dało szansę na debiut w Grand Prix w przyszłych latach.

 

Alpine w Formule 1 posiada obecnie duet francuskich kierowców, którymi są Pierre Gasly i Esteban Ocon. Obydwaj posiadają ważne kontrakty na starty w cyklu Grand Prix z Alpine na sezon 2024. To pierwszy w pełni francuski duet kierowców w Formule 1 od sezonu 1994 (co prawda na liście startowej sezonu 1995 byli Christophe Bouchut i Éric Bernard jako kierowcy prywatnego francuskiego zespołu Larrousse, ale ekipa wycofała się z rywalizacji przed pierwszą rundą mistrzostw).

 

Alpine w Długodystansowych Mistrzostwach Świata pojawiło się również w 2021 roku. Wówczas we współpracy z zespołem Signatech wystawiono samochód Alpine A480, którym był zmodyfikonanym pojazdem Rebellion R13. Auto startowało w nowej klasie Le Mans Hypercar. Tę samą konstrukcję używano w tych mistrzostwach w sezonie 2022. Z kolei w tym roku Alpine wsparte przez Signatech wystawia w Długodystansowych Mistrzostwach Świata samochód Oreca 07, standardowy pojazd dla klasy Le Mans Prototype 2. Jednakże klasa LMP2 zniknie z tych mistrzostw wraz z końcem obecnego sezonu. Dlatego też od kilkunastu miesięcy Alpine przygotowuje zupełnie nowy pojazd dla klasy Hypercar. Model koncepcyjny oznaczony jako A424_β został zaprezentowany w tym roku w Le Mans dokładnie w dzień przed rozpoczęcia kolejnej edycji kultowego wyścigu 24 Godziny Le Mans.

 

 

5 lipca pojazd Alpine A424, którego nadwozie zbudowała firma Oreca, zakończył swój pierwszy pomyślny rozruch jednostki napędowej. W okresie wakacyjnym przeprowadzono z pomocą zespołu Signatech pierwsze jazdy na torze Paul Ricard. Kolejne były planowane na torach w Aragón, Jerez i Portimão. W jazdach testowych uczestniczyli 39-letni Nicolas Lappiere, 28-letni Matthieu Vaxivière oraz 22-letni Charles Milesi.

 

Ze startami w zespole Alpine w Długodystansowych Mistrzostwach Świata w przyszłym roku łączony jest też Mick Schumacher, aktualnie kierowca rezerwowy Mercedesa w Formule 1. W wywiadzie sprzed kilku dni udzielonym serwisowi internetowemu Motorsport rozmowy z Schumacherem potwierdził Famin. Jako, że jest dyrektorem całego działu sportowego marki Alpine podlegają mu wszyscy kierownicy działów związanych ze sportem samochodowym i ma on kluczowe zdanie w podejmowaniu decyzji personalnych co do obsady miejsc zarówno w Alpine Academy, jak i w zespole Alpine w Długodystansowych Mistrzostwach Świata.


  SPOŁECZNOŚĆ  
         


  WSPARCIE FINANSOWE  
BuyCoffee


  NADCHODZĄCE WYŚCIGI  
Grand Prix Bahrajnu
29 lutego (piątek)
trening #1?
trening #2?
1 marca (sobota)
trening #3?
kwalifikacje?
2 marca (niedziela)
wyścig?
Sakhir (Bahrajn)
29 lutego (piątek)
trening?
kwalifikacje?
1 marca (sobota)
wyścig #1 (sprint)?
2 marca (niedziela)
wyścig #2 (główny)?


  KLASYFIKACJE GENERALNE  
Formuła 1
kierowcy
1Max Verstappen575
2Sergio Pérez285
3Lewis Hamilton234
4Fernando Alonso206
5Charles Leclerc206
6Lando Norris205
zespoły
1Red Bull860
2Mercedes409
3Ferrari406
4McLaren302
5Aston Martin280
6Alpine120
 
Formuła 2
kierowcy
1Théo Pourchaire203
2Frederik Vesti192
3Jack Doohan168
4Ayumu Iwasa165
5Victor Martins150
6Olivier Bearman130
zespoły
1ART Grand Prix353
2Prema Racing322
3Carlin220
4DAMS214
5Virtuosi Racing176
6MP Motorsport172
 
Formuła 3
kierowcy
1Gabriel Bortoleto164
2Zak O'Sullivan119
3Paul Aron112
4Franco Colapinto110
4Josep María Martí105
6Dino Beganovic96
zespoły
1Prema Racing327
2Trident306
3MP Motorsport194
4Campos Racing179
5Hitech Grand Prix174
6Jenzer Motorsport108
aktualizacja: 28 listopada godz. 12:00

  PODSUMOWANIA RUND  

  KIEROWCA ROKU  
?


  PARADA MISTRZÓW  
Formuła 2
kierowcy
2017Charles Leclerc
2018George Russell
2019Nyck de Vries
2020Mick Schumacher
2021Oscar Piastri
2022Felipe Drugovich
2023Théo Pourchaire
zespoły
2017Russian Time
2018Carlin
2019DAMS
2020Prema Racing
2021Prema Racing
2022MP Motorsport
2023ART Grand Prix
Formuła 3
kierowcy
2019Robert Szwarcman
2020Frederik Vesti
2021Ayumu Iwasa
2022Jack Doohan
2023Victor Martins
zespoły
2019Prema Racing
2020Prema Racing
2021Trident
2022Prema Racing
2023ART Grand Prix

  OFICJALNE STRONY  
  • Formuła 1
  • Formuła 2
  • Formuła 3
  • IndyCar Series
  • Super Formuła
  • Formuła E

  HOSTING  
www.atthost.pl