
W minionym tygodniu Jack Doohan oraz Victor Martins mieli okazję do jazdy bolidem Formuły 1. Francuski zespół Alpine zorganizował prywatne testy dla duetu swoich juniorów. Obydwaj kierowcy zasiedli do bolidu A521 z sezonu 2021, którym w przeszłości jeździli Fernando Alonso i Esteban Ocon. Informację taką w wywiadzie dla serwisu internetowego SpeedCafe ujawnił Bruno Famin - wiceprezes Alpine.
Famin w sierpniu tego roku został powołany na stanowisko wiceprezesa Alpine odpowiedzialnego za cały dział sportowy francuskiej marki samochodowej. Został również mianowany członkiem zarządu Alpine i podlega bezpośrednio Laurentowi Rossiemu - dyrektorowi generalnemu Alpine.
Famin jest też szefem Alpine Academy, czyli programu rozwojowego, którego celem jest odkrywanie i szkolenie młodych kierowców, którzy w przeszłości mogliby reprezentować markę Alpine w różnych kategoriach sportów samochodowych, w tym także w wyścigach Formuły 1. Famin ponadto pełni rolę dyrektora generalnego fabryki Alpine Racing w Viry-Châtillon we Francji, która zajmuje się produkcją jednostek napędowych.
Doohan i Martins w tym roku startują w Formule 2. Australijczyk debiutował w tych mistrzostwach w 2021 roku i już drugi sezon ściga się w zespole Virtuosi Racing. Jest też oficjalnym kierowcą rezerwowym i testowym zespołu Alpine rywalizującego w Formule 1. Martins jest debiutantem w Formule 2 i reprezentuje ekipę ART Grand Prix. Przed finałową rundą na torze Yas Marina kierowcy ci zajmują odpowiednio czwarte i piąte miejsce w klasyfikacji indywidualnej.
Martins, który w ubiegłym roku został mistrzem Formuły 3, po raz pierwszy poprowadził samochód Formuły 1 w dniu 8 maja tego roku. Testy odbyły się na torze Monza z udziałem bolidu A521. Konstrukcja A521 jest pierwszym samochodem marki Alpine startującym w mistrzostwach świata Formuły 1.
Doohan miał już kilka okazji do jazdy bolidem Formuły 1 należącego do zespołu Alpine. Po raz pierwszy miało to miejsce w maju 2022 roku, kiedy na torze Losail w Katarze wsiadł do kokpitu A521. 20-latek, którego ojciem jest utytułowany Mick Doohan - przed laty gwiazda wyścigów motocyklowych, podkreślił w wywiadzie udzielonego rodzimym mediom, że jego celem na przyszłość nadal pozostaje Formuła 1, ale z zaciekawieniem przygląda się także wyścigom wytrzymałościowym i mógłby w przyszłości wziąć udział z Alpine w rywalizacji w Długodystansowych Mistrzostwach Świata. Podkreślił, że ma nadzieję, iż w przyszłym roku przynajmniej będzie mógł dalej pełnić rolę kierowcy rezerwowego i testowego w Alpine w Formule 1. Wyraził też nadzieję, że mógłby podjąć się startów w Długodystansowych Mistrzostwach Świata z Alpine, jeśliby to przyczyniło się do jego rozwoju jako kierowcy wyścigowego i dało szansę na debiut w Grand Prix w przyszłych latach.
Alpine w Formule 1 posiada obecnie duet francuskich kierowców, którymi są Pierre Gasly i Esteban Ocon. Obydwaj posiadają ważne kontrakty na starty w cyklu Grand Prix z Alpine na sezon 2024. To pierwszy w pełni francuski duet kierowców w Formule 1 od sezonu 1994 (co prawda na liście startowej sezonu 1995 byli Christophe Bouchut i Éric Bernard jako kierowcy prywatnego francuskiego zespołu Larrousse, ale ekipa wycofała się z rywalizacji przed pierwszą rundą mistrzostw).
Alpine w Długodystansowych Mistrzostwach Świata pojawiło się również w 2021 roku. Wówczas we współpracy z zespołem Signatech wystawiono samochód Alpine A480, którym był zmodyfikonanym pojazdem Rebellion R13. Auto startowało w nowej klasie Le Mans Hypercar. Tę samą konstrukcję używano w tych mistrzostwach w sezonie 2022. Z kolei w tym roku Alpine wsparte przez Signatech wystawia w Długodystansowych Mistrzostwach Świata samochód Oreca 07, standardowy pojazd dla klasy Le Mans Prototype 2. Jednakże klasa LMP2 zniknie z tych mistrzostw wraz z końcem obecnego sezonu. Dlatego też od kilkunastu miesięcy Alpine przygotowuje zupełnie nowy pojazd dla klasy Hypercar. Model koncepcyjny oznaczony jako A424_β został zaprezentowany w tym roku w Le Mans dokładnie w dzień przed rozpoczęcia kolejnej edycji kultowego wyścigu 24 Godziny Le Mans.
5 lipca pojazd Alpine A424, którego nadwozie zbudowała firma Oreca, zakończył swój pierwszy pomyślny rozruch jednostki napędowej. W okresie wakacyjnym przeprowadzono z pomocą zespołu Signatech pierwsze jazdy na torze Paul Ricard. Kolejne były planowane na torach w Aragón, Jerez i Portimão. W jazdach testowych uczestniczyli 39-letni Nicolas Lappiere, 28-letni Matthieu Vaxivière oraz 22-letni Charles Milesi.
Ze startami w zespole Alpine w Długodystansowych Mistrzostwach Świata w przyszłym roku łączony jest też Mick Schumacher, aktualnie kierowca rezerwowy Mercedesa w Formule 1. W wywiadzie sprzed kilku dni udzielonym serwisowi internetowemu Motorsport rozmowy z Schumacherem potwierdził Famin. Jako, że jest dyrektorem całego działu sportowego marki Alpine podlegają mu wszyscy kierownicy działów związanych ze sportem samochodowym i ma on kluczowe zdanie w podejmowaniu decyzji personalnych co do obsady miejsc zarówno w Alpine Academy, jak i w zespole Alpine w Długodystansowych Mistrzostwach Świata.