#F2PL #F2PL #F2PL #F2PL
#F2PL #F2PL #F2PL #F2PL
#F2PL #F2PL #F2PL #F2PL
#F2PL #F2PL #F2PL #F2PL
  AKTUALNOŚCI  

Zaprezentowano nowy bolid Formuły 2

★ Mariusz Karolak ★ 2023-09-01 10:00:00 CEST ★

Formuła 2W czwartek 31 sierpnia na włoskim torze Monza odbyła się prezentacja nowego bolidu Formuły 2, który będzie używany w tych mistrzostwach od sezonu 2024.


Nową generację bolidów przedstawiono po raz pierwszy publicznie przy okazji wyścigowego weekendu o Grand Prix Włoch. Konstrukcję noszącą nazwę F2 2024 stworzyła firma Dallara specjalizująca się w projektowaniu i budowie samochodów wyścigowych do różnych serii sportowych. Dallara jest odpowiedzialna także za wcześniejsze wersje wyścigowych aut dostarczane w minionych latach dla Formuły 2 oraz jej poprzednika GP2 Series.

 

Wczorajsze wydarzenie odbyło się w szóstą rocznicę prezentacji bolidu F2 2018. Dokładnie w czwartek 31 sierpnia 2017, również na torze Monza, zaprezentowano pierwszy samochód wyścigowy dedykowany współczesnej Formule 2.

 

Stosowany aktualnie bolid F2 2018 jest wyposażony w system halo mający za zadanie zwiększyć ochronę kierowcy w obszarze kokpitu, posiada także DRS. Ma 190 cm szerokości i jest o 32 kg cięższy od swojego poprzednika noszącego symbol GP2/11. Jest też od niego dłuższy o niecałe 2 cm. Napędza go turboładowany silnik Mecachrome V6 o pojemności 3,4 litra i maksymalnych obrotach na minutę na poziomie 8750, co generuje moc 620 koni mechanicznych. Jednostka napędowa została przygotowana tak, by mogła wytrzymać (po regeneracji) dystans do ok. 8 tys. kilometrów, co powinno wystarczyć na użytkowanie przez pełen wyścigowy sezon.

 

Bolid F2 2018 używany jest od sezonu 2018 aż po chwilę obecną. Pierwotnie miał być eksploatowany w mistrzostwach tylko przez trzy lata, jednakże po wybuchu pandemii COVID-19 podjęto decyzję o użytkowaniu go przez następne trzy lata, czyli do końca sezonu 2023. Jego następca F2 2024 został zaprojektowany tak, by spełniał wszystkie normy bezpieczeństwa FIA mające obowiązywać od przyszłego roku. Bolid ten posiada systemy bezpieczeństwa zbliżone do tych, którymi dysponują obecne konstrukcje Formuły 1.

 

 

F2 2024 został wyposażony w silnik Mecachrome V6 o pojemności 3,4 litra z turbodoładowaniem. Jednostka napędowa zapewnia moc 620 koni mechanicznych i nadal będzie napędzana benzyną firmy Aramco zawierającą biopaliwo na poziomie 55%. Jest to ten sam silnik, który napędza teraz F2 2018. Z obecnej konstrukcji do nowej przeszła też skrzynia biegów oraz inne podzespoły. Wszystko po to, by kontrolować i koszty pojazdu, a tym samym udział w całym cyklu mistrzostw Formuły 2.

 

W nowym bolidzie zachowany został także DRS oraz tytanowe halo. Względem poprzednika poprawiona została aerodynamika oraz wprowadzono modyfikacje związane z obciążeniem podczas prowadzenia pojazdu. To swoisty ukłon od FIA w stronę kobiet, gdyż prowadzenie F2 2024 ma wymagać mniejszej siły fizycznej i zapewniać większy komfort niż F2 2018. Wizualnie bolid F2 2024 wyróżnia się dosyć wysoko umieszczonym tylnym skrzydłem, co ma gwarantować mocny efekt DRS.

 

W lipcu nowy samochód Formuły 2 przeszedł udany shakedown na włoskim torze Varano. Za kierownicą bolidu F2 2024 zasiadła wówczas Tatiana Calderón. Promotorzy serii przygotowali materiał promocyjny z tego zdarzenia dostępny na platformie YouTube. Program rozwojowy auta będzie kontynuowany jesienią tego roku, a udział w nim weźmie jeszcze kilku kierowców. Jednym z nich będzie Felipe Drugovich - mistrz Formuły 2 z sezonu 2022.
 
Przed końcem tego roku każdy zespół otrzyma po jednym bolidzie. Dallara dostarczy ekipom kolejne egzemplarze w styczniu 2024, a przed pierwszymi oficjalnymi testami przedsezonowymi odbędzie się jeszcze jedna dodatkowa sesja testowa, swego rodzaju shakedown. Wezmą w niej udział wszystkie zespoły Formuły 2, każdy będzie miał możliwość sprawdzenia wówczas po jednym otrzymanym bolidzie.

  SPOŁECZNOŚĆ  
         


  WSPARCIE FINANSOWE  
BuyCoffee


  NADCHODZĄCE WYŚCIGI  
Grand Prix Bahrajnu
29 lutego (piątek)
trening #1?
trening #2?
1 marca (sobota)
trening #3?
kwalifikacje?
2 marca (niedziela)
wyścig?
Sakhir (Bahrajn)
29 lutego (piątek)
trening?
kwalifikacje?
1 marca (sobota)
wyścig #1 (sprint)?
2 marca (niedziela)
wyścig #2 (główny)?


  KLASYFIKACJE GENERALNE  
Formuła 1
kierowcy
1Max Verstappen575
2Sergio Pérez285
3Lewis Hamilton234
4Fernando Alonso206
5Charles Leclerc206
6Lando Norris205
zespoły
1Red Bull860
2Mercedes409
3Ferrari406
4McLaren302
5Aston Martin280
6Alpine120
 
Formuła 2
kierowcy
1Théo Pourchaire203
2Frederik Vesti192
3Jack Doohan168
4Ayumu Iwasa165
5Victor Martins150
6Olivier Bearman130
zespoły
1ART Grand Prix353
2Prema Racing322
3Carlin220
4DAMS214
5Virtuosi Racing176
6MP Motorsport172
 
Formuła 3
kierowcy
1Gabriel Bortoleto164
2Zak O'Sullivan119
3Paul Aron112
4Franco Colapinto110
4Josep María Martí105
6Dino Beganovic96
zespoły
1Prema Racing327
2Trident306
3MP Motorsport194
4Campos Racing179
5Hitech Grand Prix174
6Jenzer Motorsport108
aktualizacja: 28 listopada godz. 12:00

  PODSUMOWANIA RUND  

  KIEROWCA ROKU  
?


  PARADA MISTRZÓW  
Formuła 2
kierowcy
2017Charles Leclerc
2018George Russell
2019Nyck de Vries
2020Mick Schumacher
2021Oscar Piastri
2022Felipe Drugovich
2023Théo Pourchaire
zespoły
2017Russian Time
2018Carlin
2019DAMS
2020Prema Racing
2021Prema Racing
2022MP Motorsport
2023ART Grand Prix
Formuła 3
kierowcy
2019Robert Szwarcman
2020Frederik Vesti
2021Ayumu Iwasa
2022Jack Doohan
2023Victor Martins
zespoły
2019Prema Racing
2020Prema Racing
2021Trident
2022Prema Racing
2023ART Grand Prix

  OFICJALNE STRONY  
  • Formuła 1
  • Formuła 2
  • Formuła 3
  • IndyCar Series
  • Super Formuła
  • Formuła E

  HOSTING  
www.atthost.pl